Wanneer is het tijd om te slapen?? - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu Wanneer is het tijd om te slapen?? - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu

Wanneer is het tijd om te slapen??

Blijf op de hoogte en volg Johan en Maaike

31 Juli 2014 | Verenigde Staten, Phoenix

Hoi allemaal,

Jullie raden het al; Wij zijn in Amerika!!! Maar voor dat we over onze ervaring hier gaan vertellen, willen we nog wat kwijt over de lange reis.

Het begon allemaal om half 5. Het moment dat we naar Schiphol werden gebracht. Spannend….
De zenuwen gierden door ons lijf, maar dat maakt de vakantie ook nog meer speciaal. Eenmaal bij Schiphol aankomen, hebben we onze koffers afgegeven en zijn we langs de douane gelopen. We hebben toen ergens een tentje opgezocht om even een bakkie te doen. Johan een lekker bakje koffie en Maaike een verse muntthee. Heerlijk!
Na lekker rustig gezeten te hebben, zijn we naar de gate gelopen. Daar konden we al bijna in de rij gaan staan om de grote controle te doen. Alles prima en wel, dus we gaan wachten tot we het vliegtuig in mochten.
Om half 8 zaten we dan braaf in het grote vliegtuig, met maar liefst 3 stoelen tot onze eigen beschikking, te wachten totdat we om 8 uur de lucht in zouden gaan. Eigenlijk liep alles vlekkeloos.

Onze complimenten aan Delta Airlines die met grote regelmaat langs kwam met maaltijden of drinken. Super!

Na 8 uur landde we dan eindelijk op Detroit. Op het oog zag het erg wat verouderd uit, maar dat blijkt hier dus de stijl te zijn. Oeps… Bij de gates was het overigens weer erg modern hoor;)
Ook hier liep alles weer vlekkeloos. We waren het enige vliegtuig wat door de douane moest, dus geen 1,5 uur wachten net als in Miami, maar gewoon 20 a 30 minuten. Super was dat zeg! Dus helemaal geen stress om snel onze volgende vlucht te halen.

De laatste vlucht van Detroit naar Phoenix, duurde zo’n 4 uur. Zie het als een clucht van Amsterdam naar Turkije. De tijd vloog zo voorbij. Dit vliegtuig was wel wat verouderd en had helemaal geen beeldschermpjes. Johan zei al; ‘We zijn nu wel een beetje te verwend, door het andere vliegtuig.’ Maar ach, het was maar voor 4 uur en die vlogen weer voorbij.

Jaaaa, daar stonden we dan op onze eindbestemming; Phoenix, Arizona! Geweldig, maar heeeeeeel eerrrrrgggg waaaarrrrmmmm. Pfff, wat een hitte. Alles was wederom op het vliegveld weer goed geregeld. Bus om ons naar de Rental cars te brengen stond klaar en wachtte ongeveer 5 minuten, zodat die redelijk vol zat. Eenmaal bij de Rental cars aangekomen stonden de bordjes van de verhuurmaatschappijen al aangegeven. Wij hadden de auto bij Avis gehuurd en ons stond een splinternieuwe Kia Sport SUV uitvoering te wachten. Prima zo’n nieuwe auto. Hij rijdt prima.
Airco aan en op naar de Best buy winkel om een mooie Go pro hero te kopen. We kunnen jullie nu vertellen dat, dat niet helemaal ging zoals het moest. We konden de Best buy maar niet vinden, terwijl we toch echt in het gedeelte aan het rijden waren, waar de grote winkels waren. Van Wallmart tot aan Macy’s. Uiteindelijk maar besloten om naar het hotel te rijden, waar ons een lekker zwembadje te wachten stond. Het zwembadje moest toch nog even wachten, omdat we echt die Best Buy zouden vinden.

Het viel ons op dat de Amerikanen erg aardig zijn en er werd ons door de meneer van de receptie uitgelegd dat hij ons ook kon brengen. Dit vonden wij na zijn uitleg niet nodig, we konden het nu zelf wel vinden. En ja hoor, de Best Buy gevonden en de GO Pro gekocht. Nu op naar de Wallmart waar we een magnetron maaltijd hebben gekocht (op zich best lekker voor een maaltijd van 4 dollar), dit was overigens niet het enige wat we hebben gehaald. We hebben daar ook een fijne koelbox gekocht.

Na een plons in het water, lekker gegeten op ons balkonnetje met prachtig uitzicht
We bleken toen al 24 uur wakker te zijn, want ja… met tijdverschil van 9 uur en al op zijn vanaf 4 uur in de ochtend… Reken maar uit.. Moe van alle indrukken en de reis zijn we om 19.00uur al in slaap gevallen.

Ach het zijn die 24 uur allemaal waard geweest. Nu is het hier ongeveer 7 uur in de ochtend, we zijn al vanaf 6 uur wakker. We gaan zo ontbijten en maken ons klaar om naar Sedona te gaan. In Sedona zullen we 2 nachtjes slapen.
Doei allemaal!

Dikke kus van Johan en Maaike

• 31 Juli 2014 - 18:59

Monique Van Driel:

Johan en Maaike! Fijn dat jullie zo'n goeie reis hebben gehad! Die auto's zijn super hè?! Rijd voorzichtig en ik ben benieuwd naar jullie volgende ervaring ; ) Liefs Monique

• 31 Juli 2014 - 22:38

Nel Rog:

Hey Johan en Maaike,
    Wat leuk om te horen dat jullie een goeie reis hebben gehad en dat de 1e indrukken zo goed zijn .
    Gave auto hoor een kia sport, daar zal je heel wat mijlen mee af gaan leggen.
    Geniet maar lekker hoor en leuk dat jullie ook wat foto's bij de verslagen doen.
    Hartelijke groetjes Nel

• 01 Augustus 2014 - 08:47

Marlies:

Hoi Johan en Maaike!

Wat fijn dat jullie heelhuids zijn aangekomen in Phoenix! Grappig om te lezen hoe de reis bij jullie verlopen is ,doet mij terug denken aan mijn vakantie naar Florida omdat ik overeenkomsten lees!
    Als je een Denny's tegenkomt, zeker een keer gaan eten. Is goedkoop en je kunt er lekker eten!
    Ik kijk uit naar jullie volgende ervaringen!

Groetjes, Marlies

• 01 Augustus 2014 - 12:59

Pa En Ma:

Pfffff eindelijk WiFi hier in Italië, t kam zomaar weer over zijn..... Fijn dat alles goed verlopen is. De foto's die we gezien hebben zijn erg mooi. Hier ook super weer geworden, we zien uit naar jullie volgende verslag. Xxxxxxx. Enne.... Uitkijken!!