Van canctussen naar rode rotsen - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu Van canctussen naar rode rotsen - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu

Van canctussen naar rode rotsen

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Johan en Maaike

01 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Sedona

Hi Focks,

Gister was weer een te gekke dag! Na een heerlijk Amerikaans ontbijt, waarschijnlijk ook de meest luxe die wij deze vakantie gaan krijgen, zijn we op weg gegaan naar Sedona. Het mooie aan de natuur hier is, dat je van het ene op het andere moment in een totaal andere omgeving kan zijn. We gingen van de cactussen in Phoenix, naar de grote rode rotsen in Sedona. Voordat we ons hotel, genaamd Amara resort en spa, zouden betreden, zijn we dus wel die mooie, grote rode rotsen van dichtbij gaan bekijken. Dit park waar we zijn geweest heet het Red Rocks State Park. Lijkt wel of we in een cowboyfilm zaten en dat John Wayne op het één of andere moment voor ons neus kon staan. We gingen van 111 degrees (ongeveer 43 graden) naar gelukkig ongeveer 94 degrees (ongeveer 34 graden). Dit was heel fijn, want we kunnen jullie vertellen dat 43 graden toch echt wel heet is. Wandelen met 34 graden, tussen rode rotsen kunnen we ook niet geheel een pretje noemen, maar het is al beter dan 43 graden. Maar het werd wel veel zweten en water drinken.

Bijna alle winkels in dit stadje hebben we ongeveer wel gezien, omdat wij een stok voor de Go Pro zochten. Dan zal je net zien dat die nergens is te krijgen. En jullie raden het al… We hebben hetgeen wat we zochten, ook nog steeds niet gevonden. Je zou toch denken, dat verkopen ze toch bij de winkel die een Go Pro verkoopt. Nou niet dus! Het was bij de Best buy niet te krijgen. Dus ach, die zoektocht krijgt nog een vervolg.

In de avond zijn we gaan eten bij een plaatselijke Mexicaan. Omdat het hard regende hebben we twee paraplu's meegenomen en zijn we het kleine, korte bergje op gaan lopen. Ze hebben hier de service dat ze je auto weg zetten en ze kunnen je daarom ook ergens, binnen 1 mild, brengen. Hier hebben wij dus niet voor gekozen. Al het vette eten moet er toch op één of andere manier weer af;)
Johan had in de Mexicaan gekozen voor een heerlijke Fajitas en ik had gekozen voor een taco met kip. Dit laatste is bij dit restaurant, waar ik de naam van kwijt ben, geen aanrader. In Nederland heb ik hem lekkerder gegeten;)

Vandaag zijn we alweer vroeg op. Gister zo moe, dat we om 8 uur zijn gaan slapen. Tja, dan ben je ook gewoon rond 4 uur wakker. Gelukkig konden we nog wel eventjes in slaap vallen en opende we onze ogen weer om 5.45. Terwijl Johan zich aan het klaarmaken is, kan ik nog even snel dit verslag typen.
Wederom zullen we vandaag weer het één en ander gaan bekijken. Op het programma staat de Holy Chapel, schijnt erg mooi te zijn en we willen kijken hoever we komen bij Oak Creek. Het probleem bij Oak Creek is echter dat er pas een brand is geweest. De wandelpaden zijn daarom afgesloten. We kunnen alleen maar tot een bepaald punt komen met de auto. Maar we zullen het wel zien. We hebben bij het hotel een prachtig zwembad met uitzicht op de rotsen of we gaan even een meertje opzoeken. Niks is te gek hier. Het kan hier allemaal;)

We houden jullie snel weer op de hoogte. We gaan eerst maar eens vertoeven in dit prachtige hotel en deze prachtige stad.

Bye and stay well.

• 01 Augustus 2014 - 18:25

Josedevreugd:

Leuk hoor zo alles van jullie te horen. Kijk uit naar het volgende verslag. Xxxxjes

• 01 Augustus 2014 - 19:23

Frank En Nel:

T klinkt allemaal heerlijk jongens!
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen!

Veel plezier nog! We blijven jullie volgen

Liefs!

• 01 Augustus 2014 - 23:29

Nel Rog:

Heerlijk hoor jullie avontuur! Kijk ook eens of er een outback restaurant in jullie buurt zit! Dit is echt een top restaurant in Amerika! Wij gaan deze ook weer bezoeken bij de Niagarafalls! Zo lekker met name de steaks en crabsticks

• 02 Augustus 2014 - 00:43

Monique Van Driel:

Wat gaaf zeg!! Vind het zo leuk om jullie te volgen

• 02 Augustus 2014 - 04:11

Maaike:

Leuk dat jullie het allemaal lezen:) Dank Monique, maar er zit ook een beetje Johan bij;)
    Het volgende verslag komt er straks aan!
    Xxx