Na regen komt zonneschijn.. - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn.. - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn..

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Johan en Maaike

02 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Sedona

Hi,

How are you? Deze zin wordt ons de hele dag gevraagd. Je geeft natuurlijk het gewenste antwoord, namelijke ‘Fine, how are you?’. Maar als het nou niet zo goed met je gaat? Zeg je dat dan ook? Nouja ach, ik denk daar altijd weer over na. Helemaal niet boeiend, maar ik wilde het toch nog even melden.
Zo, jullie zijn natuurlijk niet naar deze pagina gegaan om te lezen wat er allemaal in mijn hoofd omgaat, maar om te lezen wat wij vandaag hebben gedaan…

Het was vandaag dus weer erg vroeg dag.. Dit had ik jullie vanochtend ( voor jullie s ’middags) laten weten. Dus het opstaan ritueel slaan we over;)

Omdat het weer wat grauw en winderig begon, hadden we ons wat ‘warmer’ gekleed. Johan had zijn vest aan gedaan en ik een dunne lange broek. Voor de zekerheid toch ook maar een korte broek in de tas gedaan, want je weet maar nooit. Het weer kan net zo veranderlijk zijn als het weer in Italië. Het ene moment een fikse onweers- regenbui en op het andere moment weer een warme zon op je bol.
Met het korte broekje in de rugzak, stonden wij braaf te wachten tot onze auto door één van de parking boys naar de ingang van het hotel werd gereden. Ja, jullie lezen het goed. Ze maken in dit hotel gebruik van Valet-parking. Wanneer je naar buiten komt vragen ze om het nummer die je bij aankomst hebt gekregen en hollen ze snel naar de auto. De hotel regels zijn zo, dat ze binnen een minuut de auto voor je neus hebben staan. Ook de deur van de auto wordt voor je open gedaan. Het voelt alsof we de President en first Lady zijn. Eenmaal in de auto zijn we naar de Walmart gereden om daar ontbijt te halen en te kijken of daar wel een stok was voor de Go Pro.. Want daar is een wereldreis voor nodig om die eindelijk te vinden. Ontbijt en lunch was zo geregeld, maar die stok is niet te krijgen. We dachten dat je in Amerika altijd alles kon kopen? Hopelijk vinden we die stok in een wat grotere stad…

Na het bezoekje aan de Walmart stond de Cathedral Red Rock al op ons te wachten.. Wat een prachtig mooie rots was dit. Wel leuk om te weten dat ze hier verschillende namen hebben bedacht voor de vele rode rotsen die je ziet rondom dit stadje. Van Snoopy Rock tot Coffeepot Rock. Je kunt ze zo gek niet bedenken. Lachen toch?
Voordat we een wandeling gingen wagen, bedacht ik me snel om een korte broek aan te trekken. Het weer was ondertussen alweer opgeknapt en de zon scheen weer fel. Pfff, blij dat ik die had meegenomen zeg! De wandelschoentjes werden aangetrokken en de wandeltocht kon beginnen. We zijn trouwens ook erg blij dat we die mee genomen hebben. Scheelt een hoop zere enkels, open voetjes en blaren. Die ‘mooie’ wandelschoenen zitten bij beide namelijk als gegoten
Na een mooie wandeltocht, het schieten van selfies en mooie natuurplaatjes waren we het zat en zijn we terug gegaan naar de auto. Daar hebben we de slippertjes weer aangedaan, wat een verademing was, en zijn we de auto ingestapt op weg naar de Chapel of The Holy Cross. Een prachtige kerk tussen de rotsen in. Het uitzicht was adembenemend.

Omdat het gister aan het einde van de middag ging regen, konden we niet genieten van het mooie zwembad bij het hotel. We hadden daarom vandaag besloten om na de bezoekjes aan bovenstaande, terug te keren naar het hotel om een aantal uurtjes bij het zwembad te gaan zitten. Eenmaal in de zwembroek en bikini aan het zwembad, gaat het in de verte alweer onweren. Gelukkig toch nog even lekker kunnen zitten. Na een paar druppels was de regen alweer voorbij, maar toch kozen wij ervoor om ons klaar te maken voor het diner. We waren redelijk vroeg klaar, dus zijn we nog even een paar straatjes van Sedona ingereden met de auto. Het blijft een mooie omgeving….
Na het rondrijden nog even langs de Starbucks gegaan en daarna een restaurantje gezocht. We kwamen uiteindelijk uit bij de Barking Frog. Een steakhouse met de beste hamburger en draadjesvlees wat wij tot nu toe hebben gegeten. Heerlijk! Zelfs een doggy bag meegekregen, omdat we de tortilla chipjes niet op konden en lekker dat ze waren/zijn.

Buikje vol en wel zijn we weer terug gegaan naar het hotel en is Johan een boekje aan het lezen en ben ik aan dit verslag bezig. Rollen zijn goed verdeelt, dachten wij zo..

Morgen op weg naar de Grand Canyon, dus we gaan niet te laat naar bed. Aan de andere kant maakt dit laatste niet uit, want we zullen wel weer vroeg wakker zijn.

Doei allemaal en we hopen dat jullie weer van ons verslag hebben genoten.

• 02 Augustus 2014 - 08:02

Nel Rog:

Zo dat is super 2 verslagen binnen de 24 uur! Wat kan dat weer toch snel omslaan daar, lijk wel een beetje op het weer in Florida! Het is wel raar dat je geen stok voor die gopro kan vinden zeg! Zal nog even aan Arnold vragen of hij nog een tip heeft! Stok had hij van ons voor ze verjaardag gehad , dus ook hier gekocht! Nou tot mails weer! Groetjes Nel

• 02 Augustus 2014 - 08:09

Monique Van Driel:

Super

• 02 Augustus 2014 - 10:30

Sigrid:

Hey Maaik en Johan wat leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geniet er maar lekker van. Ben benieuwd naar jullie foto's!X Sieg

• 02 Augustus 2014 - 15:47

Maaike:

Ja, heel raar he. Maar ach, ze hebben hier wel van die hickimg stokken, maar die zijn heel raar. Het handvat zit dan een de bovenkant. Maar wie weet in de grotere steden. Laat u de foto's en berichten aan oma zien? Als u haar ziet? Zal ze leuk vinden:)

Het is zo gaaf Sig! Je kan wel een paar foto's vinden bij de verslagen. Nog gefeliciteerd met je grote meid!
    Xxx