Gezellige dorpjes aan de westkust - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu Gezellige dorpjes aan de westkust - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu

Gezellige dorpjes aan de westkust

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Johan en Maaike

17 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hi there,

De afgelopen twee dagen zijn weer voorbij gevlogen. Eergister geen kracht meer om te schrijven over de laatste dag in San Francisco en Alcatraz, dus vandaag volgen er weer drie verhaaltjes in één.

De laatste dag in San Fran was weer toppie! Overdag zijn we wat wijken gaan bekijken in de stad. Zo hebben we twee stappen gedaan in de Italiaanse wijk, maar na die 2 stappen gelijk de bus weer gepakt. Er was niks te beleven. We zijn naar Alamo street geweest. Daar staan de bekende huisjes die je overal op ansichtkaarten ziet. Uiteindelijk zijn we langs de Fishermans wharf gegaan om daar een soort tram te pakken. Deze tram was ook weer erg ouderwets. Dus de moeite waard om even in te stappen, dachten we zo. Eenmaal in de tram, bleken we er twee haltes later alweer uit te moeten, omdat dat de eind halte was en hij daar weer opnieuw gevuld werd met mensen. De wachtrij was zo lang, dat we maar besloten om de bus terug te nemen naar ons hotel. Daar was er vast wel een tentje om te eten, zodat we daarna weer naar Pier 33 konden, dichtbij Fishermans wharf, om daar op de boot te stappen richting Alcatraz. Echter waren dit flinke afstanden die afgelegd moesten worden. Toen we eenmaal op een bus zaten richting het hotel, was het half 5. Het was alleen mega druk op de weg, waardoor we pas 5 uur, twee blocks van het hotel verwijderd, uitstapten. Snel zijn we langs een pizza tent gelopen, die een paar slides pizza’s voor ons had. Deze in de hotel kamer opgegeten en om half 6 liepen we weer richting de tram. Alleen de tram kwam niet opdagen. Ondertussen begon de tijd te dringen. We besloten daarom maar te lopen. Niet echt lopen, maar eerder snel wandelen. We hadden namelijk nog maar 20 minuten de tijd.. Halverwege de straat eindelijk een taxi staande weten te houden en de laatste paar meters op adem kunnen komen. Gelukkig waren we op tijd voor de avondtour.

Alcatraz was een bizarre ervaring. Het was een beetje mistig en het begon al donker te worden. We hebben de cellen, eetgedeelte, douchegedeelte en het ziekenhuis gezien. Bizar en luguber, maar interessant om mee te maken. De verhalen die we hoorden via een koptelefoon, zorgde ervoor dat je het voor je kon zien. Echt gek! Om 9 uur lieten ze horen hoe het was alS er een aantal cellen te gelijk open gingen. Wat een geluid in zo’n ruimte! Echt verschrikkelijk. Gelukkig hebben wij daar nooit gezeten.

Toen we weer met de boot aan land waren, wilde we de tram weer pakken naar het hotel. Echter pasten we er niet in. Balen, maar gelukkig vertrok er ook een bus die ons vlakbij kon af zetten. De bus reed alleen een andere route dan we dachten, dus voordat we het wisten zaten we op Highway 101. Oeps, dat was iets te ver… Johan ging snel vragen wat we moesten doen en de buschauffeur adviseerde ons om uit te stappen en de eerstvolgende bus terug te pakken. Gelukkig kwam de bus vrijwel direct en zaten we ‘veilig’ in de bus. Het was namelijk niet echt een wijk waar je voor je lol om half 11 wilde lopen. Om 11 uur waren we eindelijk in het hotel. Terwijl we om 10 uur al bij Alcatraz weg gingen. We hadden er dus iets langer over gedaan dan gedacht…

Na een heerlijke nachtrust, de spulletjes weer in gepakt voor de reis naar Monterey. Een mooi plaatje langs de kust. In de middag hebben we het dorpje bekeken. Ook hier had je een Fishermans Wharf en lagen de zeeleeuwen weer te brullen. Wat een geweldige beesten. Al stinken ze wel een beetje.

We hadden weer een super grote kamer. De grootste die we tot nu toe hebben gehad. We hadden een hele balzaal (woonkamer) met een aparte slaapkamer. In de avond dus een opwarm maaltijdje gegeten en een duik in het zwembad genomen.

Vandaag, 16 augustus, zijn we richting Santa Barbara gegaan. We gaan steeds meer richting het zuiden, dus het gaat weer ietsje warmer worden. Na een rit van 7 uur, o.a. langs highway 1 (route langs de kustlijn), hadden we eerst een duik in het zwembad genomen en zijn we daarna met de bus naar de kern van het dorpje gegaan. We zitten met het hotel aan een mega lange straat die je naar de pier ( de kern van het dorpje) brengt. Ergens halverwege de straat zijn we gestopt en daar de winkeltjes bekeken. Nadat we ook de pier hadden gezien, zijn we bij een restaurantje wat gaan eten. Nu snel naar bed, want morgen zullen we vroeg opstaan. Universal studio’s staat op het programma. Begin van de avond hopen we dan bij de oude Queen Mary aan te komen waar we de nacht zullen doorbrengen.

Hopelijk kunnen we de laatste week ook nog lekker op strand liggen, want daar kijk ik ook toch wel een beetje naar uit. Geen zomervakantie gehad zonder een dag op strand te zitten natuurlijk;)

Doei allemaal!!!

• 17 Augustus 2014 - 08:37

Brigitte:

Leuk! Wij zijn gisteren naar Universal geweest. Mega druk. Tip gelijk bij aankomst naar de power level rm daar de attracties doen. Scheelt een hoop tijd. Zeker ook naar Water World want dat is echt een gave show. Veel plezier. Morgen onze laatste dag, vliegen maandag.

• 17 Augustus 2014 - 10:33

Jose De Vreugd:

Ik hoop dat jullie à.s. week, tussen de bedrijven door, idd van het zonnetje kunnen genieten, want thuis lijkt het wel herst, een leuk vervolg maar weer! Toedelidokieee.

• 17 Augustus 2014 - 13:17

Nel Rog:

Hey Johan & Maaike, nou jullie vervelen jullie ook niet zo te lezen hihi! Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten, veel plezier verder! Doei doei

• 17 Augustus 2014 - 14:09

Oma Rog:

Hallo Maaike en Johan, ik zit bij José, gisteren heb ik met Bea bij de Chinees gegeten. Ik heb al 2 kaarten van jullie ontvangen, bedankt daarvoor. Ik hoorde van de oma van Johan dat zij ook een kaart ontvangen had. Erg leuk van jullie. Hier is alles goed en ik luister naar de verhalen die me worden voorgelezen over jullie reis. Ik wens jullie nog een fijne week toe en hoop jullie gauw in gezondheid te zien. Veel liefs van oma Rog.xxxxx

• 17 Augustus 2014 - 20:46

Opa En Oma Van Der Plas:

Hallo Maaike en Johan. Had je niet gedacht hé van ons een berichtje op jullie blog. We horen dat jullie het enorm naar jullie zin hebben. Heel veel zien. Geniet ervan neem je rust. Hier alles goed. Inderdaad jullie kaart ontvangen. Hartstikke leuk. Veel liefs opa en oma van der Plas.

• 18 Augustus 2014 - 01:34

Aad:

Hallo hier je oom,bekijk zoveel mogelijk en rust als het nodig is.op kattuk kun je ook aan t strand liggen.deze indrukken vergeet je nooit . maar het kattukse strand kun je altijd bezoeken.groet uit canada

• 18 Augustus 2014 - 02:56

Maaike:

Ha ome Aad, dat klopt.. Maar een middagje relaxen is ook niet verkeerd. Als we in Laguna beach zijn kan dat wel. Het is hier trouwens te heet om de hele dag dingen te gaan bezoeken:) Maar die tip hebben we al wel volop benut!

Opa en oma van der Plas, leuk om wat van jullie te horen en dat jullie de verhaaltjes hebben gelezen.

Tot snel!