Van woestijn naar skioord - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu Van woestijn naar skioord - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu

Van woestijn naar skioord

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Johan en Maaike

11 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Hi everyone,

Ja, jullie dachten zeker dat wij het schrijven op hadden gegeven? Nou, mooi niet! Maar doordat waarbenjij.nu al zeker een dag niet gebruikt kan worden, worden de twee dagen gewoon in één verhaal gestopt.

Zaterdag 9 augustus hebben we de Death Valley verlaten voor een wat frisse Mammoth Lake. Op de heenweg naar Mammoth Lakes zijn we nog bij zandduinen (de Katwijkse duinen zijn er niks bij) en een Ghost town gestopt. Geinig om te zien, maar je krijgt er toch wel een kriegelig gevoel van. Het heeft iets donkers over zich. Niet echt fijn, dus na een paar foto´s zijn we de rest van de miles af gaan leggen. Na zeker wel 3,5 uur rijden kwamen we uit bij een leuk skioord. Mammoth Lakes is in de winter een leuk wintersport gebied en in de zomer tref je mensen op zijn of haar mountainbike of met wandelschoenen aan. Dit weekend is het toevallig ook het weekend van de Margarita festivals. Het is dus erg druk. Ik ben trouwens blij dat ik een lange broek en jas bij me heb, want die had ik vanavond zeker wel nodig. Het is hier namelijk een stuk kouder vergeleken met de Death Valley.

Na ons ingecheckt te hebben zijn we even langs de supermarkt geweest en toen was het alweer tijd om de pasjes van de kamer te halen. De kamer was compact en zag er prima uit, maar jammer genoeg had het geen balkon. Ach, je kan niet alles hebben. Op het kamertje hebben we ook nog even kunnen Skypen met een aantal late feestgangers, die het nog lang geen bedtijd vonden. Echt super leuk!

Na het zwemmen werd er ook nog gedouched en kwam ik tot de conclusie dat er allemaal donkere haren in de badkamer lagen. Erg ranzig, dus ik was snel klaar met douche. Johan ging er ook nog even snel onder en toen we klaar waren, waren we toch maar even langs de receptie gegaan om dit te melden. We kregen gelijk een nieuwe kamer aangeboden. De prachtige, grote kamer met fornuis, vaatwasser, magnetron, blender en een heerlijke bank was dus een grote luxe t.o.v. de andere kamer. Na een grondige inspectie hebben we die goedgekeurd en mochten wij deze kamer betrekken. Echt super fijn, want een vieze kamer geeft je ook gelijk een vies gevoel.

Na het avondeten zijn we nog even een wasje gaan draaien, zodat we weer wat schoon goed hebben.

Gisteren, zondag 10 augustus, hadden we de wandelschoenen weer aan getrokken. Wij zaten in het stukje van Mammoth lakes, waar je op een gegeven moment niet veel verder het gebied meer in kan met de auto. Voor het hotel begonnen de skiliften en moet je om te wandelen een bus pakken. De bus had ons naar het beginpunt gebracht van onze wandelroute. Leuk om te vertellen is dat er een stuk weg is, waar maar één bus kan rijden. De bussen communiceerden dus met elkaar, om ervoor te zorgen dat ze niet tegenover elkaar kwamen te staan op de weg. Het is namelijk niet echt een fijne situatie om in z’n achteruit te gaan, want dan zal er toch echt eentje het ravijn ingaan. Nou goed, geen verdere gekke gedachtes, maar het spookt toch wel even door je hoofd.. Als dat maar goed gaat!!

We zijn onze wandeltocht begonnen bij het punt, Devils Postpile. Dit is een bizarre rotsformatie. Johan vond het op trekdrop lijken, alleen was dit vele malen groter dan de trekdropjes die wij normaal eten. Maar er zat wel iets in;)
Na de Devils Postpile voorbij te zijn gelopen, zijn we doorgegaan naar het punt, Rainbow Falls. Een prachtige waterval die ook echt liters water naar beneden liet stromen. In Zionpark was het namelijk een lullig watervalletje.. We hadden de 4,3 km dus niet voor niets gelopen. De omgeving waarin we ons verkeerde, was adembenemend. Alleen door een storm, die 3 jaar geleden met 200 miles per uur over het stuk grond raasde, zorgde voor veel ravage. Vele grote bomen, met mega wortels zijn omver geblazen en hebben andere bomen ook mee genomen naar de grond. Erg jammer dat sommige plekken zijn veranderd van mooie groene natuur, naar kalige slagvelden. De buschauffeur omschreef de storm van 3 jaar geleden ook wel als de 3de wereld oorlog. Als je kijkt naar wat voor ravage het achter heeft gelaten. Dit is trouwens typische Amerikaanse humor.

Na die 4,3 km wandelen waren we helaas nog niet bij de bus. We moesten nog 1,9 km naar boven. Gelukkig was de route niet al te stijl, maar ging het geleidelijk omhoog. Eenmaal boven hebben we de bus weer terug genomen naar het hotel.

Gistermiddag hebben we nog een rondje om Lake Marie, Lake George en Horseshoe Lake gemaakt. Dit zijn ideale meertjes voor watersporters. Je ziet een aantal kleine bootjes en mensen in roeiboten. Erg leuk als vakantie gebied, jammer genoeg is het iets te ver voor ons Nederlanders om daar even een weekje heen te gaan.

Gisteravond hebben we van een warme jacuzzi en van onze opwarm maaltijden genoten. Heerlijk een keer soort van gezond voedsel i.p.v. patat, pizza en heel veel vettig vlees.

Vandaag, maandag 11 augustus, zullen wij richting Yosemite gaan. Daar hebben we ook erg veel zin in!

De groeten!!

• 11 Augustus 2014 - 19:22

Monique Van Driel:

Hey Johan en Maaike! Wederom een sappig verslag! Gave foto's en wat een schitterende natuur zeg! Liefs, Monique

• 11 Augustus 2014 - 22:13

Nel Rog:

Oh gelukkig weer online, we miste jullie verslagen al! Leuk om zo weer een stukje met jullie te mogen delen! Xxxx

• 12 Augustus 2014 - 22:42

José De Vreugd:

Gelukkig hebben we dit verslag ook weer kunnen lezen! WiFi probleem hier in Italy...Kijk weer uit naar de volgende!! Xxxxjes pa en ma

• 13 Augustus 2014 - 07:05

Johan En Maaike :

Vervelend mam, die wifi problemen. Het volgende stukje gaat nu getypt worden;)
    Leuk dat je het ook zo volgt Monique.
    En tante Nel, jullie ga ik ook volgen. Eerste verslag al gelezen.