Hot, hot, hot - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu Hot, hot, hot - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu

Hot, hot, hot

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Johan en Maaike

09 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Furnace Creek

Goedemorgen Nederland,

Het is bij ons op dit moment al lekker donker, de sterretjes staan aan de hemel en volle maan schijnt mooi op de daken van Furnance Creek Ranch.

Ik begin eerst even over ons vertrek uit Las Vegas. Het hotel New York New York heeft de service om je uit te checken via de televisie. Hier hebben wij dus ook gebruik van gemaakt, want voor het uitchecken aan de balie konden we wel 10 minuten voor uit trekken. Eenmaal uitgecheckt en de auto van het mannetje bij de Valet-parking gekregen, gingen we onze tocht beginnen naar Death Valley.

De tomtom wees ons weer uitstekend de weg en zorgde ervoor dat wij bij Furnace Creek inn, Death Valley, aankwamen. Bij de incheckbalie kregen wij echter te horen, dat wij hier niet aan het juiste adres waren en dat we 1 mile verder moesten rijden. Wij hadden namelijk een kamertje geboekt bij Furnace Creek Ranch. Duidelijk iets anders dus. Furnace Creek inn was een chique hotel, eten met dresscode etc. Furnace Creek Ranch is voor de mensen die graag in een kort broekje aan het eten zijn. Wij kozen toch liever voor het laatste, maar het hotel van Furnace Creek inn zag er wel prachtig uit.

Eenmaal aangekomen op bestemming, kregen wij een mooie ‘cabin’ toegewezen. Schattige kleine ‘huisjes’ aan een leuk laantje. Net of je op een bungalow park zit. Elke huisje bestaat uit een veranda met 4 schommelstoelen en twee deuren met daarachter elk een 2 persoonsbed en een douche/wc. Wij kunnen hier dus prima vertoeven. Onze buren zijn Nederlands, dus ook even Nederlands tegen andere mensen kunnen praten. Altijd leuk om andere te horen over hun reis en hoe ze het tot nu toe ervaren. Ze hebben ons nog een leuke tip gegeven. Van Yosemite naar San Francisco moeten we via de Navajo-route of zoiets. De exacte naam gaan we nog maar opzoeken. Schijnt een route te zijn met wijngaarden en wijnproef locaties. Niet dat wij hier gebruik van gaan maken, maar langs wijngaarden rijden voelt net als even in Italië zijn.

Nadat we de bagage in de cabin hadden gezet, zijn we naar een aantal (uitzicht)punten gegaan. We hebben gekeken bij badwater basin (een droge zout vlakte) en Devil’s golf course (Deze plek wordt zo genoemd, omdat de grond uit allemaal zoutstukken bestaat. Het land lijkt net omgeploegd. Je wil hier alleen niet struikelen, want geen één zoutstuk veert terug en de kans dat je dan wat breekt is groot.) We hebben ook nog een klein bergje beklommen. Niet echt aan te raden met 42 graden op je dak, maar zeker de moeite waard. Op de terugweg naar het hotel over de Artist’s Drive gereden. Een mooie route tussen de (zout)gebergtes in.

Van alle inspanning hadden we het erg warm gekregen en hebben we een ‘verkoelende’ duik in het zwembad genomen. Het water was ongeveer net zo warm als de temperatuur zelf, maar het was wel even lekker om in het water te spartelen.

Na het zwemmen ondervond Johan dat het douche water hier niet op koud kon. Het koude water veranderde namelijk snel in warm water. Er is geen beginnen aan. Om het koud te krijgen moet je hier gewoon de airco hoog aanzetten. Dat is op dit moment ook het geval, zodat we straks een beetje lekker kunnen slapen. Echter heb ik het nu steenkoud en ben ik bibberend dit verslag aan het schrijven. Alles over voor een goede nachtrust.

Morgen zetten wij onze tocht door naar Mammoth Lakes. Hier zullen wij weer twee nachten slapen. We hopen op een mooi balkonnetje of iets dergelijks, zodat we wat kunnen wassen en dit dan ook op kunnen laten drogen.

Nou, wij gaan lekker slapen!

Heeeeel veeeeel warme kusjes van ons;)

• 09 Augustus 2014 - 08:35

Nel Rog:

Goedemorgen, nou dat klinkt erg warm daar zeg, pfff zelfs warm water uit de koude douche! Koelt het dan 's 'avond wel flink af? Zonder airco zou je daar gek worden denk! Wat leuk dat jullie bij de outback hebben gegeten! Dit is echt onze favoriete eetttent in de states! Voor heerlijk Italiaans eten moeten jullie ook Olive's garden een x proberen! Ook daar lik je je vingers bij af! Veel plezier weer en kusjes uit Visstickcountry!

• 09 Augustus 2014 - 13:05

José De Vreugd:

Hoi, fantastisch weer dit verslag, k kijk er echt naar uit, nu blijkt dat FaceTime of Skype niet zal gaan lukken. We blijven betrokken en in gedachten probeer ik me een voorstelling te maken van wat jullie zo allemaal beleven. Tips voor eten en bezienswaardigheden kan ik jullie natuurlijk niet geven......, daar is tante Nel voor, maar over Italië kan je mij t.z.t. wel advies vragen. De eettentjes bij het meer hebben we vaarwel gezegd.... We zijn al een aantal keren in de bergen gaan eten wat n stuk goedkoper en nog veel Italiaanser is. Gisteren gevaren, vandaag stond weer een stuk garda meer op de agenda met de boot van Jeroen Portegijs, maar het weer is wisselvallig dus gaat niet door. Fijne dag veel liefs ma. XXX

• 11 Augustus 2014 - 19:26

Monique Van Driel:

Hoi! Die foto's zijn echt indrukwekkend!! Het lijkt of jullie armen hebben van twee meter ; ) Liefs, Monique