Van Arizona naar Utah - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu Van Arizona naar Utah - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu

Van Arizona naar Utah

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Maaike

05 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien al merkten, werden de verhaaltjes steeds korter. De zin om een verhaal te schrijven werd steeds minder met als dieptepunt vandaag. Maaike had geen zin om vandaag een verhaal te schrijven, waarop ik (Johan) besloot in de pen te klimmen , of beter gezegd, op het toetsenbord te tikken.

De dag begon na 3 dagen weer eens zonnig. Gelukkig, want op de planning stond de Antilope Canyon en volgens de boekjes en recensies blijkt dit prachtig te zijn met zonlicht. Maar voordat we onze tocht voorzette moesten we een goede bodem leggen in de vorm van een ontbijt. Het ontbijt bestond uit een bagel, droog brood en scrambeld egg´s.

Aangekomen bij de Antilope Canyon stond er een kleine rij bij de entree. Volgens het indiaanse vrouwtje was de wachttijd om de canyon binnen te gaan ongeveer een uur. Na betaald te hebben en onze wandelschoenen te hebben aangetrokken hadden we onszelf een comfortabele houding aangenomen onder de veranda van de kassa. Net toen we zaten, vertrok de eerste groep richting de canyon. Blijkbaar waren 2 mensen vergeten dat ze met deze groep mee moesten waarop wij werden opgeroepen om mee te gaan. Dit was een meevaller, de wachttijd verdampte van een uur naar 10 minuten.
Een vriendelijk klein indiaans vrouwtje begeleidde onze groep richting de canyon. Na voetsporen van dinosaurussen in rotsen te hebben aanschouwd, daalde we door middel van een smal trappetje af in de canyon. In de canyon aangekomen waren we sprakeloos van de schoonheid van deze canyon. De vroege zonnestralen wierpen gele, rode en blauwe kleuren op golvende wanden van de canyon. Het vriendelijke kleine indiaanse vrouwtje nam ruim de tijd om te vertellen waar de vormen in de canyon allemaal op leken. Zo hebben we haaien, kikkers, buffels en mensen gezien in de vormen van de canyon. Ook hielp het vrouwtje om de mooiste foto´s te maken van de canyon. Zie voor de schoonheid van de canyon de bijgaande foto´s.

Na deze prachtige canyon vervolgde we onze reis richting Bryce Canyon. 230 km moest in circa 4 uur verslonden worden. Halverwege deze route zouden we nog even langs het natuurwonder `De Wave` rijden. Dit moest tussen Page en Kenab in liggen. Na 2 uur te hebben gereden kwamen we aan in Kenab. Helaas, we waren dus de wave voorbij gereden. Terug rijden was geen optie dus lieten we, na een bakje koffie/thee, Kenab achter ons en reden we door naar het volgende hoogtepunt.

Van al dat rijden kregen we honger, dus etenstijd. Toen we ons broodje op een parkeerplaats langs te weg zaten te eten, kwamen we erachter dat we aan een picknicktafel van een schietbaan zaten. 5 minuten later kwam een versleten pick-up truck het terrein oprijden. 2 mannen stapte uit de auto en pakte hun geweer uit de achterbak. Niet veel later verbrak een schot de stilte.

Aan het einde van de middag bereikte we ons hotel Ruby’s Inn bij Bryce Canyon. Het bleek nog later te zijn dan we hadden gedacht om dat hier de klok een uur vooruit ging.

Vanavond hebben we heerlijk gegeten in het restaurant van het hotel. Van het lopend buffet hebben we alle smaken geproefd. Van de kippenkluiven tot het draadjesvlees (wat hier in Amerika super lekker is).

Morgen gaan we Bryce canyon ontdekken en dan gaat hopelijk Maaike hiervan weer een mooi verhaal maken.

Groetjes aan iedereen en welterusten

• 05 Augustus 2014 - 06:37

Kimberley:

Wow, die foto's... super gaaf! En Maaikie, kom op hè we willen de verhalen blijven lezen ;)
    Maar begrijp het helemaal, deed het bij Thailand ook nog maar bij Indonesië heb ik lekker m'n tablet thuis gelaten haha

Geniet er nog van jullie

xx

• 05 Augustus 2014 - 17:51

Frank En Nel:

Super gaaf zeg!! Hele mooie foto's!

Geniet er nog lekker van jongens!

Liefs,

• 05 Augustus 2014 - 18:03

José De Vreugd:

Hoi Johan en Maaike,
    Johan, je typt lekker weg zeg op je toetsenbord, bijzonder leuk geschreven. We wachten het vervolg weer af.... Enne het maakt ons echt niet uit wie het verslag schrijft/typt, dus...... mocht Maaike weer een writing-off day hebben, ga gerust je gang!!! Xxxxx

• 05 Augustus 2014 - 18:16

Nel Rog:

Wauh wat gaaf , zelfs mysterieus die foto's! Ik denk dat we die kant ook nog eens moeten gaan bekijken, echt gaaf! Nou Johan ik sluit me hele maal bij Jose aan hoor, ook jou verhaal leest heerlijk weg! Oma komt vanavond met leesbril hier naar toe, ook zij is heel benieuwd naar jullie belevenissen! Hebben jullie al een stok voor de gopro?

• 05 Augustus 2014 - 18:54

Josedevreugd:

Ps. Heb inmiddels jullie verslagen eindelijk allemaal gelezen dus, jammer genoeg kan ik de foto's niet downloaden.... Heb wat te zien als we weer thuis zijn. Wandel ze! Haha die Maaike! Dag lieve skatten. Xxxx

• 05 Augustus 2014 - 18:54

Josedevreugd:

• 05 Augustus 2014 - 20:32

Maaike:

Ja Kim, vanavond komt er weer een verslag van mij.. Maar na een hele dag wandelen etc. ben je er inderdaad ook weleens klaar mee.

Ja tante Nel, dat is ook het eerste wat ik dacht. Juie moeten ook nog een keer deze kant op;)

En mammie, Johan kan ook leuke stukjes schrijven he! Vind ook maar dat hij dit vaker moet doen:)

• 05 Augustus 2014 - 21:06

Oma Rog:

Hier oma,
    Hoi Johan en Maaike, als ik het zo hoor dan is het ontzettend mooi . Vanmorgen heb ik een mooie kaart van jullie ontvangen, ik vond het heel leuk.
    Wie verre reizen doet heeft veel te vertellen.
    Ik hoop dat jullie nog een fijne vakantie hebben en een dikke zoen van oma!!!!!!!!!!!!!!
    Johan z'n oma had aan oma Rog gevraagd of ze al wat van jullie had gehoord, nou heeft ze morgen heel wat te vertellen na het lezen van jullie verslagen!

• 05 Augustus 2014 - 21:22

Maaike:

Hoi oma,

Leuk van u iets gehoord te hebben. Gaat u maar alles aan de oma
    en opa van Johan vertellen.

Tot snel:) xxxx

P.s we hebben nog geen stok voor de gopro tante nel. Wordt waarschijnlijk gekocht in een grote stad. Hier is niet heel veel.

• 06 Augustus 2014 - 06:57

Monique Van Driel: