Zonsopgang - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu Zonsopgang - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu

Zonsopgang

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Johan en Maaike

06 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Hallo mensen,

Een nieuwe dag en dat betekent ook de pen weer over geven aan de ander. Ik (Maaike) is weer aan de beurt;) Nou als het als een verplichting gezien gaat worden, moeten we het niet meer doen.. Maar ik vind het eigenlijk best wel leuk. Ik had er gister alleen geen kracht meer voor.

Vandaag stond Bryce Canyon op het programma. Een natuur gebied met de Hoodoo’s. Dit zijn ook wel puntachtige, rode rotsformaties. Om 5.15 stond het wekkertje. Dat was de tijd dat we er eigenlijk uit moesten, maar dit was ons niet gelukt. Rond 5.35 begon de tijd echt te dringen, dus moesten we er wel uit. Je zou denken; ‘Wat een belachelijke tijd!’ Ja, dat was het inderdaad, maar we wilde graag de zonsopgang zien. Om 6 uur zaten we met 8 graden, bibberend van de kou, in de auto. De verwarming ging dit keer aan i.p.v. de airco.. De annual park pass in de hand en hop naar de ingang van Bryce Canyon. Het was blijkbaar zo vroeg, dat we de pas voor toegang tot het park niet hoefde te laten te zien. Mooi, we konden dus gelijk doorrijden. Op naar Bryce Point, waar de zonsopgang het mooist schijnt te zijn. Het begon al licht te schemeren en we zagen af en toe een hertje aan de kant staan. Prachtig om te zien zeg! Het bord naar Bryce point hadden we alleen een soort van gemist. Ik dacht dat de pijl rechtdoor stond i.p.v. linksaf. De twee auto’s voor ons, dachten precies hetzelfde. Het eerst volgende uitzichtpunt zijn we gaan kijken en het bleek toch dat we een afslag eerder moesten hebben. Snel weer terug, want de tijd tikte gewoon door…
Het zou toch jammer zijn, dat als je vroeg je bed uit gaat, je de zonsopgang mist.

Maar gelukkig, we hadden het gered. De zonsopgang was in één woord uit te drukken: ‘INDRUKWEKKEND’!

Na de zonsopgang zijn we naar het eindpunt van het park gereden, Rainbow point, en vanuit daar zijn we op verschillende mooie plekken gestopt. Bij Sunset point konden we aan een wandelroute beginnen. Het doel was om de 3,2 mile af te leggen en dan te eindigen bij Sunrise point. De wandelroute was echt te gek! Eerst een pad afleggen die in bochtjes naar beneden ging en hierna langs de gave Hoodoo’s gelopen. Toen we Sunrise point naderden, konden we via een pad weer terug naar de auto wandelen.

Het voordeel van zo vroeg je bed uit gaan is dat het in het park nog lekker rustig is. Het nadeel is wel, dat we al om 13.00 uur helemaal klaar waren. Het stadje Bryce is verder niet heel veel aan, dus daar konden we onze tijd ook niet echt volmaken. We zijn dus nog maar lekker gaan zwemmen in het zwembad. Hierna ben ik begonnen met typen en is Johan de route voor morgen aan het uitstippelen. Morgenochtend zullen we eerst naar naar Zion park gaan, een natuurgebied. Daarna zullen we de reis voortzetten naar Las Vegas! Dat is een stad waar ik echt naar uit kijk. Wie weet win ik wel 1.000.000 dollar. Dan kunnen er nog vele mooie reisjes volgen. Nou, keep on dreaming, want dat gaat natuurlijk nooit lukken;)

Doei allemaal!

P.S Bedankt voor alle leuke reacties. We lezen ze allemaal. Echt super!

• 06 Augustus 2014 - 06:50

Monique Van Driel:

Schitterend verslag weer

• 06 Augustus 2014 - 07:25

Nel Rog:

Nou jullie zijn al aardig veramerikaanst ! Cowboy Johan en cowgirl Maaike, geweldig haha

• 06 Augustus 2014 - 08:00

Genmma:

Geweldig weer! Wat leuk om te lezen wat jullie iedere keer weer doen!! Geniet nog lekker, want zo te lezen is,het erg bijzonder allemaal. X

• 06 Augustus 2014 - 09:23

Kimberley:

Heel leuk verslag weer Maaik, blijven doen hoor (Johan mag ook hoor want vorig verslag was ook leuk om te lezen) ! Super leuk om zelf volgend jaar terug te lezen! En handig voor verhalen bij de foto's straks in een fotoboek :)

Ben benieuwd naar Las Vegas, vooral over jullie gok ervaringen ;)

xx

• 06 Augustus 2014 - 09:38

Anne-Sophir:

Wow! Wat moet dat gaaf zijn geweest! Geniet er nog lekker van. Jullie verhalen zijn super leuk om te lezen. ☺

Xxx

• 07 Augustus 2014 - 14:27

Lylianne:

Iedere dag verheug ik me er weer op om zo'n geweldig verhaal van jullie te lezen! :)
    Las Vegas!! Gaaf hoor, staat ook nog op me droom lijstje ;)

Xx

• 07 Augustus 2014 - 22:37

Aad:

je schrijft leuk en ongedwongen maar johan kon het van de week ook als n volleerd verslaggever.Ik lees het elke dag,heel leuk en veel plezier grt xx