Rijkelui stadjes langs de kust - Reisverslag uit Laguna Beach, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu Rijkelui stadjes langs de kust - Reisverslag uit Laguna Beach, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu

Rijkelui stadjes langs de kust

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Johan en Maaike

20 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Laguna Beach

Hoi allemaal,

Dit zal 1 van de laatste stukjes zijn die ik schrijf. Morgen verwacht ik er nog één te typen en dan is het al bijna tijd om het vliegtuig te pakken.

Gister zijn we vanuit de Queen Mary terug gereden naar Hollywood. Iets wat je in je leven gezien moet hebben zijn toch wel die sterren die daar op de grond liggen. En wij hebben ze gezien. De straat is best lang en waar wij de auto hadden geparkeerd waren niet zoveel toeristen. Het bleek ook een wat minder populair stukje te zijn. Allemaal onbekende namen, behalve die van Jennifer Lopez, kwamen we tegen. Uiteindelijk hadden we het wel gezien en zijn we met de auto opzoek gegaan naar een plekje die goed genoeg was om de Hollywood letters te bewonderen. Ik had al een tip gelezen dat je dit het beste kon doen bij het Graffith Observatory. In het informatieboekje stond ook het adres, dus daar hebben we ons zelf naartoe laten navigeren. Ondertussen reden wij verder op de Hollywood boulevard en jullie raden het al… Het werd ook steeds drukker. Bleek dat we dus nog wel een aantal miles verder hadden moeten lopen, wilde we de bekende namen zien. Wat vanuit de auto te zien was, was dat er op een ster allemaal bloemen waren gelegd. Dit moet de ster van Robin Williams zijn geweest. Triest verhaal natuurlijk. Ach, we hadden geen zin meer om de auto te parkeren, dus lieten we de Hollywood boulevard achter ons, om vervolgens langs het Graffith park te rijden richting Graffith Observatory. Het Graffith park is een populair park onder de mensen uit LA. Je kan het vergelijken met wat het Central Park voor de New Yorkers is. Toevallig was er net een scene uit een film geschoten, want ze waren de rekken met kleding, lampen, extra bomen (om het wat groener te laten lijken) en andere decor spullen al aan het opruimen. Het park was ook rond een bepaalde tijd afgesloten voor andere mensen. Gelukkig konden wij wel naar het uitzichtpunt. Vanuit daar hadden we een prachtig uitzicht over LA en konden we de Hollywood letters mooi fotograferen.

Na Hollywood zijn we nog een stukje terug gereden naar Santa Monica. Hier hebben we even over het strand gelopen en hebben we een rondje kermis gedaan. Zo fantastisch om te zien dat je gewoon een kermis met achtbaan en al op de pier hebt staan. Na een hotdog te hebben gegeten zijn we terug naar de auto gegaan en hebben we onze reis doorgezet naar Malibu. Een plaatjes waar veel rijke mensen wonen. Van bekende sterren tot mensen die in een andere business hun geld verdienen. Prachtig om al die huizen te zien en ergens droom je er toch wel van. Ik snap wel waarom de sterren vooral rond de kust wonen. Het is hier echt super. Beter dan LA. Deze stad viel ons erg tegen.

Het was ondertussen wel tijd om richting Laguna Beach te gaan, want ook daar moeten wij nog wel 1,5 uur voor rijden. Dit werd uiteindelijk 2 uur en een kwartier. Het was zo druk op de weg…..

Wanneer je Laguna Beach inrijdt, zie je dat het een plaatje is waar echte kunstenaar wonen. Van kleine galerijtjes tot mooie zaken, waarin ze prachtig werk vertonen. Verder zie je in the hills (zoals ze het hier noemen) weer grote villa’s staan. De dure auto’s rijden door de straten en de mensen zien er top uit. Komen wij als een stelletje toeristen aanzetten. Hahahhaa. Wij vallen in het niets met onze KIA.

Omdat hier verder niet veel te beleven valt, behalve kunstwerken te bekijken of zwijmelen over die prachtige huizen, hebben we vandaag genoten van de zon. De zon liet zich eerst niet zien, maar wij zijn gewoon op strand gaan zitten. Uiteindelijk won de zon het van de wolken en zijn wij heerlijk bijgekleurd op het strand. Ook weleens lekker. Je komt weer helemaal tot rust en dat is voor ons toch ook wel vakantie. Zeker als het elke dag tussen de 25 en 30 graden is, ben je weleens een keer klaar met het slenteren door de straten. Morgen zetten wij de reis door naar onze laatste stop: San Diego!! Super veel zin om de stad te bekijken. We zitten aan de haven, dus zijn benieuwd naar het uitzicht.

Wij gaan nog even een lekker drankje drinken!

Slaap lekker allemaal. Voor degene die hem in de ochtend lezen; ‘Een hele goedemorgen!!’

xxxx

• 20 Augustus 2014 - 09:28

José De Vreugd:

Ik zeg goedemorgen! Jullie trouwe lezeres waant zich momenteel ook maar even op het strand van Lugana Beach, hier kan het n.m.l. niet, ' hagelbui n.m.l. Jammer dat de verbinding gisteravond niet goed was. Ik hoop dat het laatste reisverslag toch ook nog opgesierd gaat worden met wat krabbels van Johan..... Ach ja sterren en mooie huizen.....prachtig om te zien.... 't kan nooooit zo mooi zijn als het huis wat jullie per 1 september kunnen gaan betrekken in Katwijk on the beach! Nog een leuk vervolg effe!