Burn baby burn - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu Burn baby burn - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu

Burn baby burn

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Johan en Maaike

14 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Het was ons weer een dag met veel gebeurtenissen. Om 8 uur ging het wekkertje en om half 10 liepen we richting het loket waar we kaartjes voor de cable car konden kopen. We hebben gelijk een drie dagen ticket gekocht, zodat we ook met de bus of tram zouden kunnen deze dagen. Met al die grote afstanden is een pas voor het openbaar vervoer wel handig.

We hadden de tip gekregen om bij de cable car een aantal haltes verder van de begin halte af te staan, want daar zou je minder lang hoeven te wachten. Dit laatste was zeker waar. Eén halte verder opstappen, heeft ons zeker tijd gescheeld. Het enige wat erg jammer was, was dat we niet aan de zijkant konden staan, we stonden echt binnen. Foto´s maken ging daarom moeilijk. Maar ach, zo´n cable car is al een hele belevenis.

We zijn uitgestapt bij de laatste halte. Die halte was twee blocks van de Fishermans Wharf verwijderd. Precies waar wij wilde zijn. We hadden bij het uitstappen gelijk fietsen gehuurd, zodat we over de Fishermans Wharf konden fietsen en we rechtstreeks naar de Golden Gate Bridge konden gaan.

De Fishermans Wharf is een grote vismarkt, met gezellige tentjes, leuke pieren en winkeltjes. Er was ons geadviseerd om niet op pier 39, maar op pier 41 de zeeleeuwen te bekijken. Op pier 41 is het veel rustiger en kan je ze wat rustiger bekijken. Ze liggen dan alleen iets verder van je af. Pure toeval was het toen we ‘s middags toch nog over pier 39 liepen en we ze van nog dichterbij konden bekijken. Dit was toch wel iets leuker.

Op de fiets naar de Golden Gate Bridge was ook nog een hele onderneming. Op de heenweg een aantal flinke heuvels op moeten fietsen. Aangezien ik een elektrische fiets gewend ben, ging dit toch even wat minder soepel en moest ik boven aan de heuvel toch echt even op adem komen. Maar eenmaal op de brug werd het fietsen wel beloond. Wat een indrukwekkende brug is het zeg! Nog mooier dan op de foto’s. De brug lag niet in de mist, maar het was een beetje bewolkt. Perfect fiets weertje. Terug zouden we met de veerboot gaan. De kaartjes hiervoor hadden we al bij het huren van de fietsen gekocht. Echter had de mevrouw van de fietsen ons niet die kaartjes voor de veerboot gegeven. Hier kwamen we ook pas achter toen we bij de veerboot stonden. Dus om nog helemaal terug te gaan, was niet echt een optie. We besloten om nog een kaartje aan boord te kopen en het dan later wel te regelen bij de fietsstore. Uiteindelijk is alles goed gekomen en hebben we die kosten vergoed gekregen.

Aan het eind van de middag hebben we de fietsen terug gebracht en zijn we naar pier 33 gelopen. Dit is de standplaats van Alcatraz. We hadden super veel zin in de avond tour. Tussen half 6 en 6 uur moesten we de kaartjes ophalen en om half 7 zou de boot ons naar Alcatraz brengen. Toen wij de kaartjes gingen ophalen, bleek het dat morgen pas de tour plaats zou vinden. Nou super, hadden wij weer. Moeten we nog een dag langer wachten.

Omdat er best wel een wind stond en ik geen vestje bij me had, hadden we ons naar gezocht naar een shop die een leuk vest verkocht. Uiteindelijk pas ‘s avonds geslaagd bij de American Eagle outfitters. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik wilde eerst bij zo’n Chinees een vest halen met San Francisco erop, maar die zijn altijd zo lekker vormloos. Nu heb ik ook zo’n soort vest, maar dan even met meer vorm haha. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Johan is eindelijk geslaagd voor een pet. Hij wilde een speciaal merk en gelukkig was die in Amerika nog volop te krijgen.

Ook zijn we eindelijk geslaagd voor alle verjaardagscadeautjes.. We hadden maar liefst 5 verjaardagen gemist, dus dat moeten we natuurlijk goed maken met een cadeau vanuit Amerika. Hopelijk kan het allemaal mee in de koffer…

Omdat we ons niet hadden ingesmeerd, zijn we flink verbrand door het wandelen en fietsen de hele dag. Het zonnetje was toch iets gemener, zelfs met de bewolking. Dom van ons, dus nu zitten we met verbrandde gezichtjes en armpjes op de bank.

Morgen gaan we nog even langs een aantal punten. We willen over de Lombard street rijden en we willen nog naar een uitzichtpunt. Misschien doen we dit laatste wel op vrijdag. We moeten even kijken hoe alles loopt. In ieder geval gaan we in de avond naar Alcatraz. Eindelijk!!!

We laten jullie wel weten hoe het is geweest!

Xxx vanuit San Fran