Terug naar het jaar 1860 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu Terug naar het jaar 1860 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Johan en Maaike - WaarBenJij.nu

Terug naar het jaar 1860

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Johan en Maaike

13 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Hoi allemaal,

Het verslag heeft weer iets langer op zich moeten wachten dan normaal, maar ik had er gisteravond, na een lange en vermoeiende dag, geen zin meer in.

Gister vertrokken we vanuit Mammoth Lakes naar Yosemite om daar de prachtige natuur te bekijken. Onderweg stopte we nog even bij Mono Lake. Dit meer bevat heel veel zout. Je kan het vergelijken met de dode zee ( dit wist Johan te vertellen). Het meer bevatte allerlei zoutrotsen, die men Tufa's noemde.

Na deze korte tussenstop stapte we weer in de auto en gingen we naar onze volgende halte: 'Yosemite'. Wat hadden hier ook heel veel zin in. De sequoia bomen, prachtige uitzichtpunten en wie weet kwamen we wel beren tegen...

Na veel te zijn gestopt, mooie panorama's te hebben gezien, stapte we om half 7 's avonds eindelijk het hotel in. Dit hotel wat overigens heel oud. Het is rond het jaar 1860 gebouwd. Het is nog helemaal in dezelfde stijl gebleven, alleen hebben ze hier en daar wat dingen aangepast. Ze hebben rondom het hoofdgebouw ook nog wat nieuwe gebouwen (in dezelfde stijl) gemaakt. Onze kamer bevond zich in het hoofdgebouw. Wij wisten van te voren dat wij geen eigen badkamer zouden hebben. Ach, het was voor één dag.. En als het er vies was, had ik me één keer wel even goed gewassen. Maar integendeel, alles was eigenlijk perfect. De kamer was knus, maar leuk. De gedeelde wc's en douches waren schoon en zag er verder goed uit.

In de avond heerlijk gegeten en toen was het wel tijd om naar bed te gaan. Doordat we een lange dag hadden gehad, was er geen kracht meer over om een stukje te schrijven.

Vanochtend begon de dag weer super met een heerlijk ontbijtje. Dit heerlijke ontbijt bleek ook nog eens gratis te zijn. Bij andere hotels hebben wij dit wel anders gezien;)

Hup, de auto in en op weg naar de sequoia bomen. Deze gigantische bomen konden wij knuffelen en bewonderen bij de Mariposa Grove. Uiteraard beide dingen gedaan;)

Na een paar kilometers wandelen vonden we het wel weer welletjes en zijn we de auto weer snel ingestapt.... Jaaaaa, we gingen namelijk naar San Francisco!!!! We kijken natuurlijk naar alles uit van deze reis, maar San Francisco was zeker een plek waar we heel erg veel zin in hadden.

Bij aankomst China Town bezocht en zijn we gaan eten bij de Cheesecake factory. Wat een heerlijkheid was dat zeg!! Het hoofdgerecht niet op kunnen eten, dus mee genomen in een doggybag. Zelfs de cheesecakes (toetje) meegenomen, zodat we daar ook nog van konden genieten op het bankje in onze kamer.

Van de week had ik bij een collega gelezen dat haar dochter eten had weggegeven aan een zwerver. Ik vond dit eigenlijk iets heel moois. Zeker omdat het eten anders toch wordt weggegooid. Ik had daarom het idee om hetzelfde te doen, zodra ik wat over had. De vrouw aan wie ik het gegeven heb, was me erg dankbaar. Mooie daad weer verricht dacht ik zo. En Brigitte, wat een fijne dochter heb je toch! Zeg maar dat ik haar idee mooi vond en dat ik het heb gepikt;)

Nu zitten we dan op ons kamertje, geupgrade nog wel.. Ook over ons kamertje is nog wel wat te vertellen. Johan checkte vanmiddag in en hoorde dat de kamer geupgrade was. Nou, daar zeggen wij geen 'nee' tegen. Toen Johan naar de auto kwam, vroeg hij zich af of wij hier ook echt maar 2 nachten zouden slapen? Wij hadden namelijk 2 nachten in dit hotel geboekt via booking.com. We zijn het gelijk na gaan kijken en kwamen erachter dat we 3 nachten in San Francisco zouden zijn. Oeps..... 1 nacht te weinig geboekt dus!
De beste meneer van het hotel kon er nog wel een nachtje bijboeken.. Dit ging ons alleen even heel veel extra kosten. Mooi niet dat wij dat bedrag daarvoor zouden betalen. We zijn dus nog even op booking.com gaan kijken, maar we kwamen er al snel achter dat daar de prijs hetzelfde was. We hadden ons er uiteindelijk maar bij neergelegd en liepen naar de beste meneer toe om de kamer dan toch maar voor die prijs vast te laten zetten. Maaaaarrr, puntje bij paaltje kon hij er toch weer heel wat vanaf halen. Helemaal super. Kan ik toch nog wat winkelen hier;p

We zijn helemaal kapot en moeten morgen fit zijn voor een fietsen over de Golden Gate bridge, een ritje met de cable car, een kijkje nemen bij Fishermans Wharf en een avondtour naar Alcatraz.

Wij gaan dus lekker slapen.

xxxx

• 13 Augustus 2014 - 09:25

Monique Van Driel:

Het is zoo leuk om een heleboel dezelfde namen tegen te komen... Heb van mijn broer en schoonzus de foto's van hun reis gezien en jullie bestemmingen... Veel plezier met jullie indrukwekkende planning ; ) van morgen!! Xx

• 13 Augustus 2014 - 12:14

Nel Rog:

Wat een leuk verhaal weer, SAN Francisco ja lijk me ook echt zo'n plaats die je zelf gezien moet hebben! De zeeleeuwen al zien liggen?

• 13 Augustus 2014 - 18:36

Anne-Sophie:

Wat een leuke verhalen schrijven jullie!
    Geweldig om te lezen hoe tof jullie het hebben en wat voor gave dingen jullie allemaal doen. :)
    Heeeeel veel plezier in San Fransisco.

Liefs,
    Anne-Sophie en Arend

• 14 Augustus 2014 - 00:46

Brigitte:

Hoi, wij zitten nu in LA. Mooie stad he San Franscisco. Enne me dochter vindt het niet erg hoor dat je het idee gepikt hebt.

• 14 Augustus 2014 - 06:37

Maaike:

Hoi allemaal!!

Ja, het is ook echt zo geweldig. De zeeleeuwen al gezien tante Nel. Ze lagen heerlijk te brullen!
    En Bri, gelukkig maar. Pfieuw!! Vond het zo vet van har:) Echt mooi dat zo'n meisje zoiets in haar heeft. Goed opgevoed:) veel plezier in LA!!

Leuk dat jullie ons volgen Soof en Arend:)

Dikke kusjes van ons